Detailing i kosmetyka

Detailing wnętrza

Detailing wnętrza

Wytarcie kurzu i powierzchowne odkurzenie foteli to jedynie wierzchołek góry lodowej w dokładnym wyczyszczeniu wnętrza pojazdu.

Profesjonalny detailing wnętrza polega na dokładnym odkurzeniu, wypraniu i wyczyszczeniu samochodu, ze zwróceniem uwagi na wszystkie trudno dostępne miejsca, takie jak szyny, przestrzenie między fotelami, schowki, kratki wentylacyjne i wszystkie elementy plastikowe.Nie można również zapomnieć o bagażniku i wnęce na koło zapasowe.

Pranie foteli i dywanów, czyszczenie skór i podsufitki jest integralną częścią detailingu wnętrza. Następnie wszystkie wyczyszczone powierzchnie zostają zabezpieczone i zaimpregnowane.

Komfort jazdy w schludnym i pachnącym czystością samochodzie jest bezcenny.

Powłoki ochronne i woski

Zabezpieczenie lakieru
- powłoki ochronne i woski

Aby Twoje auto na długo wyglądało jak nowe, oprócz regularnego mycia ważna jest odpowiednia konserwacja jego elementów, a w szczególności lakieru. Rynek branży kosmetyków samochodowych oferuje bardzo bogatą gamę środków do konserwacji lakieru – od wosków do różnego rodzaju powłok.

Woskowanie auta

Wosk to niedroga metoda i podstawowe zabezpieczenie lakieru przed różnymi zabrudzeniami i negatywnym wpływem czynników atmosferycznych. Jest szczególnie polecane zimą, kiedy na drogach znajduje się śnieg, błoto, piasek i sól, przez co karoseria jest narażona na liczne uszkodzenia typu zarysowania, odpryski, a w skrajnych przypadkach rdzewienie. Oczywiście wosk można aplikować przez cały rok.

Produkty, których używamy są renomowanych marek i pozwalają  na zabezpieczenie lakieru od 3 do 12 miesięcy.

Profesjonalny wosk nałożony na lakier, oprócz funkcji zabezpieczającej, poprawi walory użytkowe i estetyczne auta.

Zalety zabezpieczenia woskiem

  • stosunkowo niski koszt zabezpieczenia
  • ułatwienie procesu pielęgnacji auta
  • trwałość nawet do 12 miesięcy
  • doskonały efekt wizualny lakieru

Powłoki ceramiczne

Powłoki ceramiczne to zaawansowane technologicznie preparaty do ochrony lakieru, felg oraz wnętrza i szyb  samochodu. Są to rozwiązania zaprojektowane na bazie nanotechnologii, a ich głównym składnikiem jest dwutlenek krzemu. Najważniejszą funkcją powłoki, obok poprawy estetyki,  są jej właściwości ochronne. Ceramika osiąga twardość 9H co chroni lakier przed mikrorysami i drobnymi uszkodzeniami. Powłoki odporne są również na ostrą chemię oraz na promieniowanie UV, kwaśne deszcze, sól drogowa, ptasie odchody a także żywicę i smołę.

Nałożenie powłoki ceramicznej wydobywa głębię koloru oraz podbija połysk tworząc efekt wylanego na karoserię szkła.

Wysokie właściwości hydrofobowe i antystatyczne cząsteczek powłoki powodują odpychanie wody i brudu, przez co pielęgnacja auta staję się prostsza, szybsza i przyjemniejsza.

Powłoki ceramiczne zalecamy dla samochodów nowych , a także używanych uprzednio poddanych procesowi renowacji lakieru.

Ceramika jest bardzo trwała i w zależności od firmy produkującej powłoki, może utrzymywać się na lakierze nawet do 7 lat.

Zalety powłok ceramicznych

  • doskonały wygląd auta w każdych warunkach

  • podbicie  koloru i nadanie szklistości

  • zwiększenie odporności lakieru na zarysowania

  • ochrona przed czynnikami atmosferycznymi i promieniowaniem UV

  • brak podatności na procesy korozji bądź utleniania

  • wytrzymałość na wysokie temperatury

  • odporność na wpływ związków chemicznych

  • łatwiejsza pielęgnacja samochodu

  • wieloletnie i permanentne zabezpieczenie

Powłoki elastomerowe

Powłoka elastomerowa to nowy , innowacyjny i mocno zaawansowany technologicznie preparat bazujący na wyjątkowych właściwościach chemicznych elastomerów. Został opracowany do wykorzystania na różnych typach pojazdów: samochodach, motocyklach, a także łodziach i samolotach czy sprzęcie rolniczym.

Powłoki elastomerowe mają wszechstronne zastosowanie – można je nakładać bezpiecznie na wszystkie rodzaje lakierów, folii, felgi, szyby i elementy plastikowe. Płynna postać aplikowanego preparatu zapewnia jednorodność warstwy ochronnej i identyczne parametry na całej powierzchni.

Proces sieciowania / zeszklenia powłoki elastomerowej zachodzi dzięki wilgoci i ciepłu. Po utwardzeniu tworzy ona elastyczną membranę podobną do gumy.

Powłoki elastomerowe są elastyczne – posiadają zdolność do odkształcania się pod wpływem działania czynników mechanicznych, a deformacja ta jest procesem odwracalnym. W związku z tym cechuje je długotrwała elastyczność i zdolność pochłaniania energii.

Kolejnym istotnym wyróżnikiem powłok elastomerowych jest zdolność do samoregeneracji / samonaprawy znaną z folii bezbarwnych PPF.

Oprócz odporności na uszkodzenia mechaniczne i rysy, zapewniają wysoką odporność chemiczną. Powłoki elastomerowe są oleofobowe – w ogóle nie wiążą się z minerałami rozpuszczonymi w wodzie, a odporność na skrajne pH jest bardzo wysoka. Zawierają elastomery, które nie pozwalają twardej wodzie na wytworzenie reakcji chemicznej odpowiadającej za water spoty. To samo dotyczy ptasich odchodów czy wżerów po owadach – zwykle do ich usunięcia z powierzchni powłoki elastomerowej wystarczy nagrzanie jej powierzchni.

Niesamowity wygląd, łatwość mycia, śliskość, odporność chemiczna, duża hydrofobowość to również cechy, jakich możesz oczekiwać po powłokach elastomerowych.

Zalety powłok elastomerowych

  • posiadają zdolności samoregenerujące pod wpływem ciepła

  • posiadają zdolność pochłaniania uderzeń

  • zwiększają połysk pojazdu, jednocześnie wypełniając drobne
    niedoskonałości

  • wykazują się hydrofobowością i oleofobowością

  • bardzo wysoka odporność na zarysowania oraz ślady po twardej wodzie,
    ptasich odchodach i owadach dzięki elastyczności elastomerów

  • blokują przed szkodliwym działaniem czynników środowiskowych takich jak
    kwaśne deszcze, smog, śnieg, lód, sól drogowa itd

  • zapobiegają utlenianiu się lakieru pojazdu, czyli jego blaknięciu

  • posiada wyjątkową odporność chemiczną sięgającą od 1 do 14 pH

  • trwałość nawet do 12 lat,

  • wytrzymałość jednej warstwy do 75.000 km,

  • odporność termiczna do 1500 stopni Celsjusza,

  • możliwość zabezpieczania folii PPF

POLEROWANIE I KOREKTA LAKIERU

Polerowanie i korekta lakieru

Renowacja lakieru jest najbardziej spektakularnym i zaawansowanym elementem detailingu. Jest to proces usuwania rys, drobnych obtarć parkingowych, hologramów, zmatowień, przebarwień, wżerów po owadach i ptasich odchodach, osadów z twardej wody oraz wszelkich niedoskonałości, bez konieczności ponownego lakierowania pojazdu.

Celem tego zabiegu jest uzyskanie efektu zbliżonego do wyglądu auta z salonu.

Proces renowacji

Cały proces rozpoczyna się szczegółowym myciem pojazdu.Następnie wykonana zostaje dekontaminacja lakieru, czyli usunięcie zanieczyszczeń drogowych typu asfalt, smoła, rdza lotna itd. W następnej kolejności lakier zostaje poddany korekcie, która dzieli się na kilka etapów. Ich ilość uzależniona jest od jego stanu . Wieloetapowość tej usługi związana jest z odpowiednim doborem narzędzi oraz użyciem specjalistycznych past polerskich o różnej gradacji.

W naszym studio zakres korekty lakieru każdorazowo wyceniamy indywidualnie, biorąc pod uwagę między innymi:

  • oczekiwania klienta,
  • posiadany budżet,
  • grubość lakieru,
  • przeprowadzane wcześniej naprawy lakiernicze,
  • przeprowadzane wcześniej korekty lakieru,
  • oraz inne czynniki wynikłe podczas oględzin pojazdu

Jednoetapowa korekta
tzw. One Step

Auto odzyskuje blask i głębię koloru, usuwa się ok. 40-60 % drobnych rys. Idealna usługa dla nowych aut , ale również dla starszych , gdzie klientowi zależy jedynie na lekkim odświeżeniu lakieru np. przed sprzedażą pojazdu. Jest to podstawowy zabieg zapewniający zauważalną poprawę kondycji lakieru.

Korekta wieloetapowa

usuwa znaczną ilość rys prostych i kolistych., w zależności od stanu pojazdu 70-90 % . Usługa dedykowana przed aplikacją powłok ceramicznych. Ale również dla pojazdów ze zniszczonym lakierem, porysowanych, posiadających wżery, utlenienia czy mytych na myjniach automatycznych i niewłasciwie pielęgnowanych. Także dla starszych aut – czas jest najgorszym wrogiem lakieru.

Dla zachowania efektów polerowania na dłuższy czas, warto zastosować na odświeżony lakier, odpowiednie powłoki zabezpieczające lub folie ochronne PPF.

Klientom zwracamy uwagę na fakt, iż niektóre z uszkodzeń z przyczyn fizycznych ( np. mocne przetarcia, rysy do podkładu) nie kwalfikują się do usunięcia standardowymi metodami polerowania lakieru i mogą wymagać wykonania drobnych zabiegów lakierniczych takich jak zaprawki lub ponownego malowania elementu.

Proces odnowy lakieru jest trwały i bezpieczny.

Zalety renowacji lakieru:

  • poprawa wyglądu

  • usunięcie niedoskonałości – rys, zmatowień, wżerów

  • nadanie połysku

  • podbicie głębi koloru

  • zwiekszenie wartości rynkowej pojazdu